Hoe kies ik de juiste mat?
Wat is het verschil tussen de tapijtsoorten?
U heeft de keuze uit verschillende tapijtsoorten, zoals Naaldvilt, Ribtapijt, Velours, Super Velours, Traanplaatrubber, Honinggraadrubber. Op de pagina Tapijtsoorten [LINK] vindt u uitgebreide informatie over het gebruik en materiaal van de verschillende tapijtsoorten.
Kan ik een logo of tekst in de mat laten plaatsen?
Ja, dat kan zeker. Op de pagina Maatwerk [LINK] vindt u hier alle informatie over.
Plaatsen jullie ook merk-logo’s?
Wanneer het uw eigen merk betreft is dat zeker mogelijk. Wanneer het gaat om het Merk van een bepaalde machine, zijn wij gehouden aan het Merken-recht en kunnen wij een Merknaam alleen plaatsen als u daar toestemming voor heeft. Op de pagina Gebruik van Merklogo [LINK] vindt u hier alle informatie over.
Kan ik de mat personaliseren?
Ja zeker. Een mat wordt pas gemaakt nadat deze besteld is. Dat geeft de mogelijkheid voor diverse opties zoals een aangepaste kleur, rand, of opname van tekst of logo. Op de pagina Maatwerk [LINK] vindt u hier alle informatie over.
Hoe gebruik ik deze site?
Hoe winkel ik op de site?
U kunt in de webshop op verschillende manieren de gewenste producten zoeken.
- U kunt de zoekbalk boven in uw schermgebruiken;
- U kunt op de homepage een selectie maken op basis van het gezochte merk en model.
- U kunt op de uitgebreide zoekpagina zoeken op basis van verschillende selectiecriteria.
- U kunt langs de verschillende categorieën en producten gaan en een keuze maken door te klikken.
De winkelwagen kunt u gebruiken als een geheugen voor producten die u tijdens het winkelen hebt verzameld. U bent niet verplicht deze ook te bestellen. U kunt altijd producten verwijderen, aantallen aanpassen of meer producten toevoegen.
U kunt ook verder winkelen op de site.
U kunt ook producten op uw wensenlijst zetten door op het hartje te klikken. Ze komen dan niet in uw winkelmandje, maar u kunt ze wel gemakkelijk terugvinden en eventueel later vanaf uw wensenlijstje bestellen.
Van de meeste producten krijgt u een afbeelding te zien. Een uitgebreide omschrijving komt in beeld als u op het product klikt. Tijdens het winkelen ziet u aan rechts bovenin het scherm steeds hoeveel producten u in uw winkelwagen heeft. Dus u weet op elk moment waar u aan toe bent.
Account
Hoe kan ik bij jullie een account aanmaken?
Bij de start van het betaalproces krijgt u de mogelijkheid om een account aan te maken. Dit heeft als grote voordeel dat u uw oude bestellingen gemakkelijk kunt terugzien, als ook slechts eenmaal uw gegevens hoeft in te vullen.
Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?
Als u op “Mijn account” links onder of op ‘Login’rechts boven op de site gaat, kunt u uw account informatie wijzigen en uw wachtwoord wijzigen. Als u naar “Mijn account” gaat kunt u daarna naar “Account-gegevens” gaan om die te bewerken.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Ga naar "Mijn Account". Daar klikt u op "wachtwoord vergeten". Vervolgens tikt u uw e-mail adres in en krijgt u een nieuw wachtwoord per e-mail toegezonden. U kunt nu inloggen met uw nieuwe wachtwoord en uw wachtwoord eventueel wijzigen in een voor u beter te onthouden wachtwoord
Moet ik eerst inloggen?
Dat is niet noodzakelijk. Als u nog geen klant bent, heeft u al de mogelijkheid om producten in de winkelwagen te leggen. Logt u daarna in, bijvoorbeeld bij het afrekenen, dan wordt de winkelwagen automatisch meegenomen.
Waarvoor dient een eigen account?
Wij bewaren uw persoonlijke- en adresgegevens in een database die herkenbaar is door uw eigen unieke wachtwoord. U kunt hierdoor niet alleen sneller winkelen, u kunt ook altijd uw order informatie opvragen. Ook heeft u toegang tot een eigen adresboek met uw factuur- en afleveradres(sen).
Bestellen
Hoe verstuur ik een bestelling via de site?
Als u klaar bent met winkelen, klikt u op 'afrekenen'. Hier kunt u de verzendmethode en betaalmethode kiezen. U vult uw adresgegevens in onder 'Informatie' en klikt vervolgens op 'Doorgaan met verzenden'. U kiest vervolgens uw gewenste verzendmethode en klikt op 'Ga naar betalen'. Als laatste kiest u uw gewenste betaalmethode en klikt u op 'Bestelling voltooien'. Na afrekenen krijgt u via e-mail een bevestiging met een overzicht van alle artikelen die u heeft besteld.
Hoe weet ik of mijn betaling / bestelling gelukt is?
U krijgt automatisch een orderbevestiging over de e-mail. Mocht u deze na een uur nog niet ontvangen hebben, check dan ook uw spam-box. Nog steeds niet? Neem dan contact met onze klantenservice op.
Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten afleveren?
Ja, u kunt uw bestelling ook op een ander adres laten afleveren. Tijdens het bestelproces kunt u er ook voor kiezen om de bestelling op een ander adres dan het factuuradres af te laten leveren. Bijvoorbeeld omdat u het bestelde cadeau wilt geven.
Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?
Bestellen is mogelijk vanuit heel Europa. Voor bestellingen van buiten de EU dient u eerst contact met ons op te nemen.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?
Nadat de bestelling geplaatst en betaald is, is het helaas heel beperkt mogelijk om de bestelling te wijzigen of annuleren. Dit komt doordat uw order direct doorgaat naar ons verwerkingsproces.
Ik krijg mijn bestelling niet geplaatst, wat moet ik nu doen?
Lukt het niet om uw bestelling te plaatsen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Kan ik mijn bestelling bij jullie afhalen?
Nee, u uw bestelling niet afhalen.
Kan ik mijn afleveradres nog wijzigen nadat ik een order heb geplaatst?
Is je bestelling nog niet verzonden, dan kunnen wij dit nog voor u aanpassen. Neem daarvoor wel direct telefonisch contact op met onze klantenservice. Is uw bestelling al verzonden dan kunt u dit vaak zelf nog aanpassen via de track & trace van de bezorgdienst.
Ik heb een bedrijf in de EU buiten NL. Kan ik BTW-vrij kopen?
Ja, het is mogelijk om BTW-vrij bij ons te kopen op voorwaarde dat u in het bezit bent van een geldig BTW-nummer. Deze kunt u invullen bij het betaalproces. Het nummer zal automatisch geverifiëerd worden.
Betalen
Hoe kan ik bij jullie betalen?
U kunt bij ons betalen met:
- iDeal
- Mistercash
- Visa Credit Card
- Mastercard Credit Card
- Overschrijving
Kan ik ook achteraf betalen?
Voor zakelijke, terugkerende klanten is het mogelijk om op rekening te kopen en dus achteraf te betalen.
Korting en cadeaubonnen
Hebben jullie ook kortingscodes en hoe kan ik deze toepassen?
Als er een kortingsactie is dan wordt deze via onze nieuwsbrief kenbaar gemaakt. Je kunt je onderaan deze pagina inschrijven voor deze nieuwsbrief en dan ben je altijd op de hoogte van onze laatste acties.
Hebben jullie ook cadeaubonnen?
Wij geven zelf soms cadeaubonnen weg, welke je op de site kunt besteden. Het is nog niet mogelijk om cadeaubonnen te kopen en deze aan anderen cadeau te geven.
Ik ben een zakelijke klant. Kan ik in aanmerking komen voor een vaste korting?
Ben je een zakelijke klant en wil je vaker bij ons bestellen en ben je benieuwd naar de voordelen? Neem contact op met onze klantenservice.
Verzenden
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De cabinemat wordt speciaal voor u gemaakt. De gemiddelde productie tijd is 10 werkdagen na besteldatum.
Hoe weet ik dat mijn bestelling verzonden is?
Zodra de mat voor u gemaakt is (gemiddelde productietijd 10 werkdagen) en deze wordt verzonden, ontvangt een bericht van verzending op uw e-mailadres. In deze mail vindt u de track and tracecode zodat u het pakket kunt volgen.
In de track en trace zie ik dat mijn bestelling bezorgd is, maar ik heb niets ontvangen. Wat nu?
Is je pakket bezorgd via PostNL dan kun je via Track & Trace zelf contact opnemen met de bezorger. Is je bestelling verstuurd met een andere vervoerder neem dan contact op met onze klantenservice.
Met welke bezorgdienst leveren jullie?
Bijna alle pakketten gaan met PostNL mee. Grotere pakketten worden bezorgd via Transmission.
Kan ik als afleveradres een pakketpunt kiezen?
Momenteel is dit helaas nog niet mogelijk om afhaalpunt te selecteren in uw winkelwagen. Let op dat u geen adresgegevens van een afhaalpunt invult. Deze zal door het afhaalpunt geweigerd worden.
Kan ik afleverinformatie doorgeven aan de bezorger?
Nee, niet direct bij ons op de website. Mogelijk wel later in de Track & Trace van de bezorgdienst.
Wat moet ik doen als mijn bestelling niet binnen de gestelde termijn aankomt?
Als u de bestelling niet binnen de indicatieve levertijd ontvangen heeft, kunt u het beste nog twee tot drie weken wachten. Heeft u uw bestelling daarna nog steeds niet ontvangen, ga dan naar “klanten service” links onderaan deze site om contact met ons op te nemen. Vergeet niet uw bestelnummer te vermelden. Voor bestellingen buiten de EU moet u ook rekening houden met een mogelijke vertraging bij de douane.
Wat zijn de verzendkosten?
De handling en verzendkosten voor 1 mat bedragen:
- binnen Nederland € 8,50
- naar België € 12,50
- naar Duitsland € 12,75
- naar andere landen op aanvraag.
Voor grote matten die meer volume en lengte nodig hebben dan de standaard, kan een toeslag voor de verzendkosten in rekening worden gebracht.
Retourneren
Kan ik een besteld product ook retourneren?
Onder bepaalde omstandigheden s het mogelijk om een besteld product te retourneren. Voor meer informatie en hoe dit te doen verwijzen wij naar Retourneren.
Geld Recht van retour ook voor tractormatten?
Het recht van retour (bij kopen op afstand) is niet van toepassing op de matten van Tractormatten.nl, aangezien de matten in opdracht voor u worden gemaakt en er dus sprake is van maatwerk. Door ons foutief geleverde producten kunt u uiteraard kosteloos retourneren.
Ik heb een andere mat dan besteld ontvangen, wat nu?
Soms komt het voor dat per abuis het verzendlabel voor uw pakket op een ander pakket is geplakt, waardoor u een niet bestelde mat ontvangt. Uiteraard kan deze mat worden gewisseld tegen de juiste. Neem hierover binnen 5 werkdagen contact met ons op via de klantenservice.
Mijn bestelling is beschadigd aangekomen, wat nu?
Wat vervelend! Maak een aantal foto's en stuur deze per e-mail naar: info@automatten.nl onder vermelding van uw ordernummer. Wij kunnen dan direct voor u aan de slag.
Ik heb vorige week mijn bestelling retour gestuurd maar nog geen bevestiging ontvangen, is deze al binnen?
Op uw verzendbevestiging vindt u een Track & Trace code. Hiermee kunt u zien waar uw pakket zich op dat moment bevindt. Is deze bezorgd, dan kunt u ervan uitgaan dat we deze binnen drie werkdagen proberen af te handelen.
Hoe lang heb ik de tijd om mijn bestelling te retourneren?
De retourtermijn is 14 dagen.
Voor wie zijn de retourkosten?
Het retourneren van een pakket is op eigen kosten en wordt niet door ons vergoed.
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
Wij doen ons uiterste best om na ontvangst van uw retour deze binnen drie werkdagen verwerkt te hebben.
Hoe lang is de garantie op mijn bestelling?
Op alle producten van Tractormatten.nl is een garantietermijn van toepassing van 1 jaar, tenzij anders vermeld.
Algemeen
Hoe meld ik me af/aan voor de mailing/nieuwsbrief?
Als je nog geen account bij ons hebt vind je onderaan de website een blok waar je jouw e-mailadres kunt achterlaten. Bij ieder mailing die je van ons ontvangt kun je je altijd weer gemakkelijk uitschrijven.
Wat is de levertijd van de producten?
De cabinemat wordt speciaal voor u gemaakt. De gemiddelde productie tijd is 10 werkdagen na besteldatum.
Hebben jullie een winkel/showroom waar we langs kunnen komen?
Nee, wij hebben geen winkel of showroom. Wij zijn een webshop en hebben alleen een productie- en magazijnlocatie.
Ik ben zakelijke klant binnen de EU buiten NL en ik heb zojuist de factuur ontvangen. Ik zie dat mijn BTW nummer hier niet op vermeld staat. Kunnen jullie de factuur aanpassen en de betaalde BTW terugstorten?
Nee, nadat je factuur gemaakt is kunnen en mogen wij deze niet meer wijzigen. Het betaalde BTW bedrag kunnen wij dan ook niet meer terugstorten.
Kan ik ook een bedrijfslogo of naam op mijn mat laten plaatsen?
Het is mogelijk om een bedrijfslogo of naam te plaatsen op automatten. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.